قوانین و مقررات - مسابقات هوش مصنوعی، رباتیک و برنامههای کاربردی گوشیهای هوشمند
1.مسابقه هوش مصنوعی
تصمیمگیری داده-رانه (DDDM) فرآیند استفاده از دادهها برای اتخاذ تصمیمات آگاهانه و تأیید شده برای رشد یک کسبوکار است. با استفاده از شاخصهای کلیدی کارایی و ابزارهای مناسب، کسب وکارها میتوانند بر تعصبات غلبه کنند و بهترین تصمیمات مدیریتی را که با راهبردهای آنها همسو باشد، اتخاذ کنند.
بر اساس روشهای موجود پس از تعریف اهداف تحلیل و تهیه داده ها توسط کارگروه علمی و طراح سؤال، گام های زیر برای DDDM در مسابقه در نظر گرفته شده است که شرکت کنندگان باید انجام دهند:
- تمیز کردن و سازماندهی دادههای ارائه شده
- تعیین شاخصها برای حصول اهداف تعیینشده
- تجزیه و تحلیل و درک
- یافتن روندها و الگوها
- بازنمایی دادهها را به صورت معنادار(بصری سازی)
- استفاده از فناوریهای هوش مصنوعی برای خودکار سازی فرآیند تحلیل
- گزارش نتایج
در این مسابقه سعی خواهد شد بیشتر به مسائلی پرداخته شود که تا حد ممکن:
۱) مربوط به نیازهای داخلی کشور و مشخصاً استان باشد.
۲) امکان ارزیابی و مقایسه راهحلهای پیشنهادی برای آن وجود داشته باشد
۳) مربوط به حوزه هوش مصنوعی بوده و یا از روشهای هوشمند برای حل آنها استفاده گردد.
با توجه به محدودیت زمانی کارگروه علمی کارگاههایی برای آشنایی و هدایت دانشجویان قبل از برگزاری مسابقه برگزار خواهد کرد.
2.ورزشهای الکترونیک
ورزش الکترونیک نوعی رقابت با استفاده از بازیهای ویدیویی است. ورزشهای الکترونیک اغلب به شکل مسابقات بازیهای ویدیویی، بهویژه بین بازیکنان حرفهای، بهصورت انفرادی یا تیمی شکل میگیرد. ورزشهای الکترونیکی عامل مهمی در صنعت بازیهای ویدیویی بوده است، به طوری که بسیاری از توسعهدهندگان بازی فعالانه به طراحی و تأمین بودجه برای مسابقات و رویدادهای مرتبط به این موضوع پرداخته اند.
در این بخش، بازی کامپیوتری فوتبال انتخاب گردیده است. بر اساس قرعه کشی و در مرحله نهایی 32 نفر به صورت تک حذفی با یکدیگر به رقابت می پردازند تا قهرمان مشخص گردد.
جزئیات انتخاب بستر سخت افزاری برای اجرای بازی اطلاع رسانی خواهد گردید.